31. juuli 2014

Ajal, mil kogu riik hullub Vormel 1 palavikus, oli Dubai Repton Schooli õpilastel võimalik kogeda võidusõidu kaadritaguseid tegevusi ning ehitada papist Vormel 1 auto koopia.

Biz-events (Catalyst Globali partner Lähis-Idas) annetas programmi toetuseks populaarse Pinnalaotuses Vormel 1 meeskonnatöö lahenduse.

Võimatu väljakutse?

Ehitamaks Pinnalaotuses Vormel 1 papist versioone paberitel etteantud plaanide järgi, oli õpilastele inspiratsiooniks pargitud kooli ette päris Bridgestone Vormel 1 võidusõiduauto.

Rõhutades meeskonnatöö olulisust, oli igal meeskonnaliikmel täita oma roll, olenevalt sellest, kas nad tahtsid ehitada, disainida, kaunistada või hoopiski autot juhtida ning seeläbi said õpilased aru iga meeskonnaliikme panuse tähtsusest.

Pannes proovile oma pühendumuse, ressursside jaotamise ja kvaliteedikontrolli oskused, ehitasid 160 õpilast üksteise võidu Vormel 1 autosid, mis paneksid kinni Reptoni Grand Prix võidusõidu. Kogu ettevõtmine koos boksipeatuste ülesannetega pumpas õpilastesse elevust eelseisvaks võidusõiduks.

Sponsorite otsimine!

Enne võitluspäeva anti õpilastele ülesandeks otsida ettevõtetelt sponsorlusi ning annetusi nende poolt valitud heategevusorganisatsioonidele. Toetajate nimekirjas olid teiste seas ka näiteks Bridgestone, MBC Group, Du, Mars, House of Portier Racing, Homemakers UAE ja Pet’s Delight.

Õpilastel õnnestus üheskoos koguda uskumatu Dh30,000 nende poolt valitud heategevustele, mille seas olid Make A Wish Foundation UAE, Quicken Trust, K9 Friends, Music for Hope ja Annos Africa, Cancer Research ja The Manila Charity.

Milline oli ürituse atmosfäär, kui õpilased mõistsid, et neil on võimalus ehitada päris oma Vormel 1 autode koopiad?

Õpilased olid ürituse kontseptsiooniga tuttavad juba enne selle toimumist, kuna nad vastutasid Vormel 1 autodele reklaami müümise ja meeskondade sponsorite otsimise eest. Kuid nad ei adunud kogu ülesande tegelikku suurust ja keerukust. Peale ürituse tutvustamist olid kõik 17 meeskonda väga põnevil tegevusega alustama, kuid see juures oli õhus tunda ka palju kartust ja närvi, kui saadi aru, et see saab olema üks keeruline väljakutse.

Mida õpilased õppisid?

Esiteks, veenmisvõimet- õpilased pidid veenma sponsoreid, et nad toetaksid nende poolt väljavalitud heategevuslikke organisatsioone. Teiseks, kogu meeskonna ressursside ja energia kasutamise olulisust. Pusides oma auto ehitamise kallal ligi kolm tundi, pidid nad kindlustama, et nende autod saaksid võidusõiduks valmis ning selleks oli neil vaja kontrollida nii ehituse kvaliteeti kui ka ajaliselt planeerida oma tegevusi, et mahtuda ettenähtud aega. Viimaseks õppisid nad oma võidusõidutakstika planeerimise olulisust. Võitjameeskond võttis maksimumi oma katsetamiseks ettenähtud ajast ning harjutasid võitluseks vajalikke tegevusi mitu korda läbi. Seevastu jätsid osad meeskonnad kõik juhuse hooleks.

Kuidas nägi auto kokkupanemise protsess tegelikult välja?

Meeskondadele jagati kaheksa joonist, kus igal joonisel oli Pinnalaotuses autode erinevad osad. Nad pidid kandma need joonised papist lehtedele, tegema kindlaks, et kõik mõõdud on täpsed ning seejärel jupid papist välja lõikama. Lõpuks panid nad kõikidest väljalõigatud juppidest kokku Vormel 1 auto, mille nad seejärel oma meeskondadele omaselt kaunistasid. See nõudis suurt distsipliini ja pühendumist ning õpilased olid väga hoolikad ja võtsid seda harjutust tõsiselt, samal ajal muidugi üheskoos lõbutsedes.

Milline on meeskonnatöö arendamise tähtsus sellises mitmekesises riigis nagu AÜE?

Meeskonnatöö arendamine aitab parandada omavahelist suhtlemist, ületada kultuuride vahelisi barjääre ning luua ühiseid eesmärke. Praeguses ärikeskkonnas on väga oluliseks saada töötajatelt maksimumpanus ning tõhusad meeskonnatööd arendavad programmid on üheks selliseks viisiks, kuidas suurendada inimeste jõudlust. Reptoni kooli tulevaste juhtide jaoks oli see õppetunniks, et üheskoos kõvasti töötades on võimalik saavutada seda, mis esialgu võib võimatuna näida.