b1g1 study tour

B1G1 Study Tour 2017 Kambodžas

Avaldatud 19. jaan 2017

Kas teadsite, et iga kord, kui keegi osaleb ükskõik kus maailma otsas Catalyst Globali meeskonnatöö tegevuses, teeme me annetuse B1G1 projektile? Tänaseks päevaks oleme selle algatuse kaudu teinud 368,507 annetust projektidesse üle terve maailma! Veelgi enam, sellel aastal osales 42 Catalyst Globali võrgustiku partnerit 50 erinevas riigis maailma esimeses Go Team aardejahis, mille tulu annetati B1G1 projektidele. 15. – 20. jaanuaril 2017 esindas Joanna Hall Team Up Events New Zealand-ist Catalyst Globali võrgustikku, külastades B1G1 Study Tour-i raames mitmeid Kambodžas asuvaid projekte, millele me annetanud oleme.

Pühapäev, 15. jaanuar 2017

Tere kõigile! Olen Jo Catalyst Globali Uus-Meremaa partner Team Up Events-ist! Täna maadlesin ma küll kerge lennuväsimusega, kuid ma ei tahtnud maha magada ühtegi siin veedetud hetke ning suundusin välja. Hoolimata kõrvetavast kuumusest proovisin ma suurepärast mereannikarrit, tutvusin kohaliku tuk-tuki transpordivahenditega ning ajasin kohalikega mõne sõna juttu. On väga üllatav ja ebatavaline näha nii paljusid luksushotelle tänavatel oleva prügi, kodutute loomade ning kerjuste keskel. See kontrast on lihtsalt hämmastav. Tuleb välja, et see kukk, keda ma terve päev kiremas olen kuulnud, on üks paljudest, keda hoitakse hotelli tagaaias ning keda kasvatatakse kohalike seas populaarse spordiala, kukevõistluste tarbeks. Olen täiest hämmingus, kui näen hotelli tiigis kahte siiami alligaatorit, keda suured karpakalad õrritamas käivad.

Täna õhtul võtsin ma osa tervitusõhtusöögist. See oli tõeliselt imeline! Seal oli nii palju huvitavaid inimesi. Ma ootan põnevusega, kui saan nendega reisi jooksul lähemalt tutvust teha.

Pärast virgutavat silmi avavat, kuid samas ka väsitavat päeva, poen sõnatuna voodisse. Mõtlen sellele, kui suure tähendusega see reis mulle on ning kui tohutult tänulik ma olen, et saan sellest osa saada, esindades Catalyst Globali meeskonnatöö võrgustiku liikmeid.
Ma olen homse üle natuke ärevil, kuid samas ootan seda juba suure põnevusega. Me alustame päeva templite külastusega ning seejärel suundume kohalikku külla, kuhu viime B1G1 Free to Shine projekti raames lastele jalgrattaid. Head ööd!

Esmaspäev, 16. jaanuar 2017

Vabastades jalgratastega inimpotentsiaali

Täna külastas B1G1 Study Tour group This Life Cambodia-t, kes on üks B1G1 õilsa eesmärgiga partneritest, kes töötavad tihedalt koos kohalike kogukondadega, et muuta paljusid probleeme, töötades kõigi helgema tuleviku nimel. Õppegrupile tutvustati mitmeid programme, mida nad läbi viivad. Üks nende seast oli ‘Pedalling out of Poverty’, mis tõlkes tähendab „sõtkudes vaesusest välja”. Ja mis veelgi parem, Jo ja kogu ülejäänud reisigrupp viisid ühte kohalikku kommuuni täna üle 20 jalgratta! Vaata järgi Jo sissekandest!

Ma ärkan kuke kiremise peale ning me suundume kolme templit külastama- Ta Prohm, Phnom Bakheng ja Bayon. Minu lemmik nendest on Ta Prohm. Ta Prohmi ehitamine algas juba 1186 AD. Selle kunsti ja džunglist ümbruskonna unikaalne sünergia teeb tellest tõelistelt külastamist väärt koha!

b1g1 study tour cambodia

Peale lõunasööki sõitsime me jalgratastega mööda väikseid maateid. See oli minu jaoks päeva tipphetk. See on iga kell etem kui olla kuumas bussis koos teiste inimestega ning mööda teid kihutada. Ma tundsin ühendust ümbritseva keskkonnaga. Kõik need majad, perekonnad ja loomad, nad lihtsalt elasid oma igapäevaelu! Milline kontrast võrreldes minu omaga! Ja siis saime me tunda ka adrenaliini pumpama panevat põnevust, kui pidime teele ära mahtumise nimel võitlema kõikide teiste sõidukitega – alates punnvõrridest kuni suurte veokiteni. Milline virgutav kogemus!

Peagi jõudsime me kohalikku kooli, kus õpetajad, vanemad ning lapsed olid kokku tulnud, et näha oma silmaga, kuidas me andsime 50 ekstaasis lapsele rattad üle. Olles osalenud Uus-Meremaal Go Give ning ka paljudes teistes Catalyst Globali meeskonnatöö programmides, mis selle programmi jaoks annetusi kogusid, oli vapustav ise seda hetke oma silmaga tunnistada.

Kooli direktoriga ning juhatusega (mis paistis olevat midagi sarnast õppenõukogule, kuid kuhu kuulusid ka osad külavanemad), hiilisin ma välja, et vaadata laste jalgpallitrenni. Kuna ma istusin üksinda, siis ei läinud kaua, kui üks väike tüdruk julgelt minu juurde tuli ning küsis “Hi, What’s your name!”. Me istusime ning jutustasime temaga pikalt tema õdedest, vendadest ning rääkisime oma lemmiktoitudest, -värvidest ning – loomadest. See meeldiv jutuajamine, mis võis küll tema poolt olla kõigest võimalus oma inglise keelt harjutada, viitas minu jaoks sellel reisil kohatud inimeste sõbralikku ning avatud loomusele.

Pärastlõunal külastasime me “This Life Cambodia” kontorit. See on jalgrattaprojekti eest vastutav organisatsioon. Me õppisime rohkem nende teiste projektide, uurimistöö ning nende lähenemise kohta, kuidas nad kohaliku kogukonna arengule kaasa aitavad. Nende missiooniks on toetada kohalikke kogukondi, perekondi ning organisatsioone, selle asemel, et probleemide tagajärgi ravida.

Õhtul pakuti meile õhtusööki kohalikus Marumi restoranis, mida peavad õpetajad ning õpilased, kes on õppinud teenindust ühe teise B1G1 toetatud projekti raames. Minu kõht kindlasti julgustab ming tulevikus rohkem selle õilsa projekti heaks annetama – see toit oli imemaitsev!!

Aeg voodisse minna! Olen juba ootusärevil, mida homne toob, kui me tsirkusesse suundume!

Teisipäev, 17. jaanuar 2017

Täna külastab grupp kolme organisatsiooni: Trailblazer, et õppida liivast veefiltrite tootmise ja turustamise ja seeneistanduste kohta; Sala Bai, et tutvuda kvaliteetse hotelli- ja restoranide teeningprogrammi kohta ning Phare etenduskunsti kool. Siin on Jo väljavõte päevast...

b1g1 study tour cambodia
"Täna hommikul külastasime Trailblazer Foundation-i, kus me õppisime liivast veefiltrite ning nende turustamise kohta. Nende veefiltrid ning –pumbad olid täiesti imelised. Külaelanikud soetavad endale filtreid ning läbi selle edendavad toote omandikuuluvust ning aitavad toodet turustada.See lihtne teadus filtri taga on lihtsalt fantastiline. Mul ei olnud aimugi, et liiga ja killustikuga on võimalik puhast vett toota. Need pumbad on külaelanikele piisavalt lihtsad ning arusaadavad ning nad oskavad neid vajadusel ise parandada. Ilma keerulise tehnoloogiata ei ole takistusi selle omandamisel ning samuti hoiab see ka hooldamiskulud madalad.

Samuti heitsime me pilgu ka nende seemnete testimise aeda, kus nad testivad, kuidas erinevad väärtuslikud köögiviljad keskkonnale reageerivad, et leida kohalikele talunikele sissetulekuallikas.

Meie järgmiseks peatuseks oli Sala Bai teeninduskool. See on prantsuse mittetulundusühingu poolt loodud kool, kus tänasel päeval õpib 108 õpilast, kes õpivad kõrgtasemel toiduvalmistamist, majapidamist, iluteenindust ning erinevaid teisi teenindusega seotud oskusi. Meile pakuti maitsvat lõunasööki ning saime oma silmaga näha õpilaste entusiasmi ning indu õppida.

Olles koos tantsimisega üles kasvanud ning tehes täiskasvanuna erinevaid lavastusi, oli meie järgmine peatus, Phare loominguliste- ning esinemiskunstide sihtasutus minu jaoks tõeliselt erilise tähendusega. Ma hindan kunsti ning loomingulist väljendamist väga kõrgelt . Ma ei saaks rohkem nõustuda ühe meie B1G1 Study Touri osalise Lindy-ga, kes ütles, et see on osa sellest, mis teeb meid inimeseks.

Enne meile korraldatud etendust oli meil võimalik näha nende proovi ning samuti esinejatega kohtuda. Ma olin nii õnnelik, et ainus naissoost esineja, kes meie lauas istus, istus täpselt minu kõrvale. Ta oli 26-aastane, minuga peaaegu sama vana. Me rääkisime oma hobidest, perekonnast ning sõpradest. See oli minu jaoks väga eriline, et ma sain veeta aega Srey Leakiga ning õppida rohkem tema elu ning unistuste kohta.

Etendus ise oli imeline, nad on suurepärased esinejad ning artistid. See lugu, mille nad oma etendusega jutustasid, oli väga liigutav.

Homme hommikul stardime juba varakult bussiga ühte kohalikku külla, kus hakkame koos Child's Dream-iga mänguväljakut ehitama. Ootan juba põnevusega koos kõigi teistega meisterdamist!

Kolmapäev, 18. jaanuar 2017

Täna külastab grupp kohalikku kooli, et aidata kaasa mänguväljaku ehitamise projektile B1G1 annetusprojekti Child's Dream raames. Siin on Jo kokkuvõte päevast...

b1g1 study tour cambodia
Täna ärkasime me väga vara ning suundusime B1G1 annetusprojekti Child's Dream raames ühte kohalikku külla. Me lõime käed külge laste mänguväljaku ehitamisel. See oli imeline kogemus ning ma avastasin, et ma oskan auke kaevata ning neid tsemendiga täita palju paremini, kui ma arvasin. Kummalisel moel leidsin, et tsementimine võib isegi täitsa lõõgastav olla?! Ka kogu kool tuli meile appi ning lapsed aitasid värvimise ning kaunistamisega. Suurepärane ühine tegevus! Samuti oli meil väga tore lõuna puude all koos kõikide lastega. See, mida nad söövad, on väga intrigeeriv! Banaani lehtedesse keeratud riis ning kala. Tervislik kraam!

Hiljem direktoriga juttu ajades kuulsime, et see mänguväljak on suurepärane stiimul julgustamaks lapsi koolis käima. Samuti julgustab see lapsi varem kooli tulema! Sellel on samuti täiendav kasu, tugevdades kooli väärtust vanemate silmis.

Sel pärastlõunal osalesime õpilaste inglise keele tundides. Ma leidsin ennast ülevoolava entusiasmiga ABC laulu kaasa laulmas. Minu jaoks, kes ma tavaliselt avalikes kohtades ei laula, oli see tõeliselt virgutav kogemus. Ja sellel oli kindlapeale õige mõju. Tänu minu lihtsale nimele, mida lapsed rõõmuga korrutasid, J-O J-O J-O, ei lahkunud ükski laps klassiruumist ilma minu nime teadmata! Me laulsime üheskoos mõningaid populaarseid eelkoolilaule. See oli hullult lõbus! Lastel oli nii hea meel õppida koos meiega uusi laule ning kaasa laulda. Oli tõeliselt tore nendega koos mängida.

Päeva lõpus jätsime lastega hüvasti ning läksime bussi, et tagasi hotelli sõita. Sel õhtul restoranis õhtust süües olid kõik õhinal jagamas oma isiklikke kogemusi koos lastega. Study Tour-i grupp on täis nii paljusid erinevaid kirglikke inimesi – ma olen saanud nii palju uusi tuttavaid. Ja muidugi, nii nagu ikka, oli Kambodža toit endiselt ülimaitsev.

Aeg magama minna! Homme on jälle tegevust täis päev….

Neljapäev, 19. jaanuar 2017

Täna hommikul läheme me „tundmatusse” sihtkohta (meie bussi aknad kaetakse kinni!), et kohtuda tüdrukutega, kes on inimkaubanduse ohugrupis. „Free to Shine”, mis on üks paljutoetatud B1G1 õilsatest eesmärkidest, sisaldab mitmeid erinevaid projekte, mis on sügavalt keskendunud just inimkaubitsemise ennetamisele. Siin on väljavõte Jo päevikust:

„Tänane päev oli minu jaoks väga keeruline. Olles
Free to Shine külastusel ning kohtudes tüdrukutega, kes on inimkaubitsemise ohugrupis, on väga valus kuulata lugusid sellest, mis selliste noorte ning haavatavate juhtuda võib. Oli väga julgustav teada, et need tüdrukud on teadlikud sellest, mis võib juhtuda. Ma tahaksin kindlasti tulla siia ühel päeval tagasi ning lüüa käed külge sotsiaaltöös, mis aitab maapiirkondade tüdrukuid sellistes situatsioonides.
Oli väga südant soojendav nende tüdrukutega rääkida – nad olid väga külalislahked. Ma kohtusin tüdrukutega, kes soovivad saada advokaatideks, raamatupidajateks, politseinikeks ning õpetajateks!

Pärastlõunal käisime Child's Dream projekti raames veel ühes koolis, kus õpilastele antakse seal käimiseks stipendiume. Kuulates õpilaste jutte, võttes koos nendega osa töötubadest ning nendega rääkides oli jällegi uskumatult lahe näha nende laste indu ning motivatsiooni.

Täna oli meie hüvastijätu õhtusöök. Vaatamata sellele, et olin väga kurb, et meie reisi lõpp läheneb, oli see väga inspireeriv. On suurepärane olnud õppida tundma sellel reisil olnud inimesi ning omavahel jagatud kogemused on samuti olnud väga erilised. See, mida me siin näinud oleme, on kohati küll päris raske olnud, aga see on teinud mind tänulikuks selle üle, mis meil kodus on ning mis on täiesti teine maailm võrreldes siinse eluga.

Kambodža on tõeliselt suurepärane koht. Ja siinsed inimesed on suurepärased. Ja nagu kohalikud ütlevad, mul on "soojus südames". Ma tahan võtta seda soojust endaga ja jagada inspireerivaid lugusid sellest reisist ning teha nii palju, kui ma suudan, et muuta maailm võrdsete võimalustega ning vabaks kohaks.”