Ülevaade
Meiega võeti ühendust ning paluti disainida ja läbi viia meeskonnatööd arendav lahendus väga pühendunud ning intelligentsele 30-pealisele rühmale. Nad küll töötasid kõik samas organisatsioonis, kuid kahes erinevas maailma otstas asuvates kontorites. Geograafiline lõhe tähendas, et grupp seisis silmitsi nii suhtlemis-, keele- kui ka kultuuribarjääridega. Nad tulid kokku ühte kohta, et osaleda nädalapikkuses koolitusprogrammis, millele järgnes meeskonnatööd arendav harjutus. Võttes arvesse grupi olemust ja soovitud tulemust, valiti nende ürituse meeskonnatööd arendavaks lahenduseks Ahelreaktsioon.
Mis päeva jooksul toimus?
Ruumi sisenenud osalejad tundusid skeptilised, väsinud ja mitte just kõige osavõtlikumad. See oli ruumitäis üksikmängijaid. Nad tundusid olevat segaduses, miks ja millest nad üldsegi peavad osa võtma. Meie äris on selline reaktsioon täiesti tavaline. Me teame täpselt, mida oodata. Me teame, kuidas seda muuta. Seega asusime tööle.
Igale meeskonnale anti mängutahvel, komplekt ideekaarte ja kast mitmesuguste materjalidega. Nende ülesandeks oli teha koostööd tõestamaks, et liblika tiivaripsutus ühes toa otsas on võimeline vallandama keeristormi teises toa otsas...
Grupp jagati meeskondadeks, kes hakkasid kaartidel olevaid jooniseid arutama ja omavahel ideid jagama. Seejärel hakkasid nad tööle, rakendades oma oskusi, loovust ja täpsust, et disainida, ehitada ja katsetada erinevaid väikeseid masinaid. Järgmisena ühendas iga meesknd oma väikesed masinad omavahel kokku ja katsetasid, et need kõik ka üheskoos töötaksid. Seejärel liitsid nad oma leiutised kõrval olevate meeskondade omadega ja katsetasid uuesti. Selleks, et kõik läheks plaanipäraselt, oli kõige olulisemaks elemendiks tõhus suhtlemine. Meeskonnad taipasid üsna pea, et kui nad teevad koostööd ideede ja oskuste osas, saaksid nad luua palju parema ja uhkema kaadervärgi.
Ja tulemus ?
Mida aeg edasi, seda rohkem hakkasime seansi ajal nägema, kuidas barjäärid murdusid, inimeste suudele ilmusid naeratused ning neisse tuli energia. Kogu grupp elas tegevusse sisse ja suhtles omavahel väga hästi. Kahe tunniga oli kogu grupist saanud ühtne meeskond. Nad olid teinud head koostööd ja loonud keerulise Ahelreaktsiooni masina, mis töötas kohe esimesel katsetusel. Kogu grupp oli rõõmus oma loomingu ja neile antud tagasiside üle, mis kinnitas positiivseid tulemusi, mida programm andis grupi igapäevasesse töösse. Järjekordne tunnistus kogemusliku õppimise mõjujõust vabas ja lõbusas keskkonnas.